Paula en Peter Hartog 2014

26 november 2014
6 reacties

26 november

De laatste dag in nieuw zeeland is aangebroken.
Goede afsluiting, in het zonnetje zitten ontbijten.
We hebben alle tijd, dus rustig aan.
Camper opruimen, laatste spulletjes inruimen, douchen en na de koffie zijn we er klaar voor
Camper afgeleverd, totaal geen probleem.
Zijn naar het vliegveld gebracht en toen inchecken.
Gisteren al oneline geregeld, dus het ging gesmeerd. Voor alle vluchten een instapkaart, we zij er klaar voor.

Wij hebben genoten van alles wat we hebben ondernomen en gezien.
We gaan tevreden naar huis, aan alles komt een eind.

Bedankt voor jullie reacties
Dat heeft ons ook goed gedaan.
Tot in Nederland.
Na 31 reisuren achter de kiezen zijn we donderdag om 12:40 uur op Schiphol.

25 november 2014
3 reacties

25 november

Vandaag  is onze werkdag.
Zijn dan ook pas om 8:30 uur opgestaan!
Rustig ontbeten en dan begint het werk.
Inpakken en de camper opruimen.
Gaat al gauw een groot deel van de dag inzitten.
In de loop van de dag begon het te regenen. Gauw de spullen binnen gezet voordat alles nat was.
Doen het vandaag lekker rustig aan.
M.a.w. op z’n Nieuw Zeelands, no worries mate.
Morgen brengen we de camper tussen een en twee terug. Zal ons benieuwen hoe het afloopt. Hebben in Auckland telefonisch doorgegeven, dat er een pit in de voorruit zit. Hier werd nogal laconiek over gedaan. Zoiets van “maak je niet druk,  je bent toch verzekerd ”
Wij zijn echter niet van plan om onze verzekering hiervoor te gebruiken.
Misschien moet er een hartig woordje worden gesproken.
Na inleveren vliegen we om 16:55 uur naar Sydney. 3,5 uur wachten en dan in een keer naar Dubai, dat is ruim 14 uur vliegen!!
Van Dubai naar Schiphol waar we donderdag om 12:40 uur aankomen. Tenminste als het goed gaat, we hebben de laatste jaren al van alles meegemaakt op de terugweg.

24 november 2014
3 reacties

24 november

Vandaag is onze laatste “vrije dag” , hebben hier dan ook gebruik van gemaakt en vanmorgen eens lekker uitgeslapen, we werden om 8:00 uur wakker!
Na een uitgebreid ontbijt met gekookte eieren, thee, koffie en jus d’orange zijn we tegen 11:00 uur naar de bus gelopen. Na een half uurtje bussen, kwamen we in het centrum van Christchurch aan. Tenminste . . . wat er van over is.
22 februari 2011 is een inktzwarte dag voor de inwoners van Christchurch. Op die dag heeft een hevige aardbeving het héle centrum in puin gelegd.
Het is niet te bevatten wat er allemaal is gebeurd die dag. Het hele centrum van de kaart geveegd. Alles wat nog stond is voor de zekerheid ook met de grond gelijk gemaakt. Het lijkt wel op een stad, die gebombardeerd is tijdens de 2 WO.
Er wordt nu al ruim drie jaaqr hard gewerkt om de stad weer op te knappen. Het is één grote bouwput.
Winkels, restaurantjes en cafés zijn nu allemaal in zeecontainers gevestigd, raar gezicht om dit te zien.
Hebben wat door het “centrum” gelopen. Er zijn tijdens de aardbeving 185 slachtoffers gevallen. Deze worden herdacht via een gedenkplek, waar 185 witte stoelen zijn opgesteld, die de slachtoffers uitbeelden. Je wordt even stil als je een kinderstoel en/of een rolstoel hier bij ziet staan.
Via een hele bijzondere kerk verder gewandeld. Deze kerk is ter herinnering aan de gedeeltelijk verwoeste kathedraal van Christchurch. Het bijzondere aan de bouw, is dat hij gemaakt is van karton, versterkt met een soort watervast triplex. Heel bijzonder om deze kerk te bekijken.
Daarna naar het Cathedral Square. Dit was tot een paar jaar geleden het middelpunt van Christchurch. Allerlei oude gebouwen en de oude kathedraal stonden aan dit plein. Nu staat er nog alleen een half in elkaar gestorte kerk!
Ook hebben we een paar uurtjes door de botanische tuinen gewandeld. Is ook prachtig en heeft weinig te lijden gehad van de aardbeving.
Nog wat boodschapjes gedaan. Een héérlijk ijsje gegeten en toen weer met de bus naar de camping. Morgen een “werkdag” de spullen moeten worden ingepakt en schoongemaakt.

@Fred
Heb gekeken of we Rob tegenkwamen, helaas. Bij de politie informeren vonden we nou ook niet nodig!!

KM : 0
Temp : 24 graden

23 november 2014
4 reacties

23 november

Vandaag wordt weer een echte reisdag, we willen in één keer naar Christchurch rijden.

Om 8:45 uur reden we van de camping richting het Noorden.
Over de SH1, deze loopt tot aan Christchurch, zodat we de hele dag dezelfde weg rijden.
Na een uurtje gestopt bij de Mouraki Boulders.
Hier gekeken naar de rotsen die als bollen op het strand liggen. Sommigen hebben een doorsnee van wel 4 meter.
Er is nog steeds niet bekend, hoe deze bollen tot stand zijn gekomen. Weer een stukje natuur waar de mens nog niets van weet.
Het weer werd gedurende de dag steeds beter, hebben dan ook de korte broeken weer aangetrokken, deze hebben een week lang in de kast gelegen.
Doorgereden over de SH1, deze is op sommige stukken erg saai, niets te zien. Pas in de buurt van Christchurch komt er wat leven in de brouwerij.

Na een paar keer gestopt te hebben voor een drankje en een versnapering, reden we om 15:30 uur Christchurch binnen.
Nog een stuk door de stad en tegen vieren waren we op de Top 10 camping.
We hebben 3 nachten gereserveerd, want woensdag is onze laatste dag in Nieuw Zeeland.
De plek die ons werd aangewezen beviel Peter in het geheel niet. We zijn dan ook naar de receptie terug gegaan en hebben om een andere plaats gevraagd. Na wat aandringen van onze kant, werd de zaak geregeld.
Morgen gaan we Christchurch verkennen. De bus stopt vlak bij, zodat we niet meer met de camper gaan rijden.
Dinsdag hebben we gereserveerd voor het inpakken en schoonmaken van de camper. Als we tijd over houden gaan we eventueel weer de stad in.
Woensdag de camper inleveren, naar het vliegveld en in de loop van de middag vliegen we richting Sydney.

Km : 385 (langste dagafstand in Nieuw Zeeland)